Thursday 24 July 2014

kisah sedih...



sambungan part sblm ni...

mase kami on the way ke umah arwah, aku dan suami byk bercakap hal2 lain, manakala bonda di blkg masih kebisuan seribu bahasa..

aku cuba mengambil perhatiannya dgn berfikir perkara lain. tp die tidak layan.. dan aku x mampu nak berbuat apa2 lagi. huhu kami hanya mengikut rentak bonda.

pabila sampai di sana, sudah ramai penduduk kg yg dtg menziarahi arwah.. suami turunkan aku n bonda di hadapan rumah, smntara die pergi parking kete..

abg joe keluar menyambut ketibaan bonda.. dan ma terus menangis melihat abg joe dlm kesedihan...

barangkali betolla yg arwah tlh pergi...

sampai di bilik, kelihatan arwah ditutupi dengan kain batik lepas...

oooh tidaaaaakkkkk... ku tak percaya.... dan bondaku... teresak2 tidak dapat menahan kesedihan...

suami ku pesan pd ku, (dhamirah dia ambil dn dukung) pesan ke bonda, jgn nangis kuat2, x baik utk arwah.. dan aku terus memujuk bonda....

oooh sukaarnya hatiku menerima kenyataan ini... sehinggalah saat ingin di mandi, dikafan, di sembahyang dan di kebumikan, barulah ku terima kenyataan ini..

malam tu plop, aku dan kak tini balik tido di manir, bonda dan abg atan tido di umah arwah..

abg arif dan abg anif terpaksa balik terus kerana tuntutan kerja di esok hari..

aku x dpt tido mlm tu.. teringat2 wajah arwah... dan aku plop yg menangis teresak2 pd malam tu..

alhamdullilah ku punyai suami yg baik dan penyayang.. die terus memeluk dn memujuk ku.. supaya bersabar dan bertabah dlm menghadapi dugaan ini... dan aku kuat semula...

sambil nangis, sambil baca doa., dan akhirnya, alhamdullah.. aku dpt tido...

esoknya... aku kuatkan semangat demi anak2 arwah...

al fatihah utk arwah...


No comments:

Post a Comment